lindadaniel.blogg.se

2013-07-31
16:54:37

Dag 15.2

Försöker desperat att hitta ett hotellrum för ytterligare en natt, det ska bli kanonväder imorgon, då vill vi inte åka hem jue!

2013-07-31
08:53:18

Dag 15.1

Avverkat en god frukost, var gott med lite normalt pålägg på mackorna istället för massa sötsaker :)
Solen tittar fram mellan molnen emellanåt, men vi får se om det blir badväder. Imorgon däremot, när vi ska åka, så ska det vara strålande sol :)

2013-07-30
19:59:08

Dag 14.2

Vi hamnade i en stad som heter Knokke-Heist och ligger vid havet i Belgien. Daniel fick välja cart vi skulle och han vaalde perfekt! Vi hottade ett ganska billigt hotell som ligger 50 meter från havet. Efter två veckor med 28grader och uppåt med strålande sol, så har vi nu 17 grader och regn. Men vi håller tummatna så vi kan spendera en dag på stranden iaf.

2013-07-30
10:12:09

Dag 14.1

Sista hotellnatten i Paris. Väldigt blandade känslor, ska bli skönt att komma till ett land där folk kan engelska, men Paris är en väldans mysig stad, kommer sakna den och frukosten på hotellet som var gudomlig! Vill inte riktigt gå från frukostbordet, det betyder att vi måste packa och göra oss iordning. Men men, nu blir det två nätter vid en strand och jag ber om bra väder!! :)

2013-07-29
15:58:31

Dag 13.1

Vi tar en liten paus på starbucks på vägen till eiffeltornet.
Man börjar bli lite mör efter allt promenerande :)

2013-07-29
02:20:44

Dag 12.3
Precis hemkomna från Moulin Rouge.
Det började lite segt med 45 minuters köande på Paris gator men det vägdes upp av en grymt rolig och underhållande show med mycket sång och dans.

2013-07-28
21:48:30

Dag 12.2

Jag har så sjukt ont i mina fötter! När vi kom till hotellet igår så hade jag fått världens blåsa under vänstra trampdynan, 3cm hög och 1cm bred!! Jag fick halta runt i cirka 4km innan vi hittade ett apotek som var öppet.
Idag har vi varit på sightseeing och sett triumfbågen, Champs Elysees, Louvren och Notre Dame.
När vi gick på Champs Elysees så såg jag en Louis Vutton affär, Daniel ville inte köa med mig för att gå in där, så jag tog en bild på utsidan istället.
Nä, nu ska vi göra oss iordning för lite Moulin Rouge! :)
Peace and Love!

2013-07-28
13:52:03

Dag 12.1
Compeedplåster åt Linda och lite lunch så knatar vi vidare.
Så gott som allt är stängt söndagar.

2013-07-27
19:45:14

Dag 11.1
Efter en lång dag med färja och tåg från Dover är vi nu framme i Paris!
En dusch senare så ska vi ut och jaga föda.

2013-07-26
12:04:46

Dag 10.1

Dagarna försvinner så fort. Det är redan dags att lämna London, men vi ska ju faktiskt spendera en natt i Dover och det är ju inte helt fel :)

Bjuder på en bild på en cool toalett enligt mitt tycke! :)

2013-07-25
22:13:29

Dag 9.2

Idag vart det en riktigt seg stary, efter frukosten låg vi å slummra på sängen framför tv:n. Vi kom iväg ca 13 och då satte vi oss på en buss till Camden Market, vart inte superimponerad direkt. Som en vanlig marknad med repriser i vart 4:e bås ungefär, luktade dessutom lite som i Amsterdam, om ni förstår vad jag menar ;)
Sen vart det dyra gator och Harrods. På Harvey Nichols var det två manliga expediter spm tittade snett på oss (troligtvis mig eftersom jag har mina knallrosa gympaskor till svart klänning) och stod och mimade, men de slutade när de märkte att jag upptäckt dem! Idioter!
Sen åt vi en väldigt god middag och nu ska vi relaxa lite på spaet på hotellet :)

2013-07-25
11:11:06

Dag 9.1

Sitter och äter lite frulle. Massa musiker här på hotellet, lite flummiga människor måste jag säga.
Kan inte sluta tänka på musikalen igår, det var helt fantastiskt! Jag önskar att jag kunde se tre till!
Sista dagen i London idag, imorgon blir det Dover en natt innan vi åker tillbaka till Frankrike och mot Paris.

23:56:59

Dag 8.3
Det blev en supergod lunch på Jamie Olivers restaurang i Covent garden och en fantastisk föreställning med Fantomen på operan, för att sedan avsluta kvällen med en god glass!

13:30:22

Dag 8.2

Det vart en slö morgon med lite tv tittande. Vi har inte tagit det lugnt en sekund känns det som, men nu har vi sköna skor på fötterna och beger oss ut på stan! :)

11:10:56

Dag 8.1

Ojoj, jag har blåsor på fötterna och de är härligt ömma! :/
Idag ska vi försöka ta oss runt lite mer i London och se Tower Bridge, vi ska ta oss till Camden Market och Harrods sen ikväll så ska vi se The Phantom of the Opera, ska bli så spännande!! :)

2013-07-23
23:54:39

Dag 7.2
Det är lustigt att avstånd som är så små på kartan tar så lång tid att gå!
Vi var på bio och såg Pacific rim, hyffsad film, och sedan tog vi tid för lite shopping och en hel del promenerande, trots att vi fuskade lite med både buss och tunnelbana.

2013-07-23
10:38:19

Dag 7.1

Nyvakna i London!
Efter en låååång och svettig dag igår, så kom vi fram till hotellet vid ca 23:15 svensk tid, vi var helt slut! Vi tog en dusch och gick och la oss.
Vi har dock ett ascoolt rum! 27kvm med soffa, skrivbord, 2 meter bred säng, helt otroligt! Nu sitter vi och äter frukost och ska snart bege oss ut på sightseeing (shopping?? ;) )
// Linda

2013-07-22
18:01:49

Dag 6.1

Sitter på terminalen i calais, det är galet varmt! Det fanns inte plats på färjan som går 18:00, så vi får ta färjan som går 18:50. Nu sitter vi och äter i nån beige restaurang. Första vi äter sen frukost, det är så varmt så man tappar aptiten. Vi va och bada på en strand i Belgien innan vi drog vidare, hur nice som helst! Trodde det skulle vara kallt i vattnet men det var nog mellan 22-23 grader iaf, men sjukt salt vatten.

Längtar till hotellet och en dusch, vi är täckta i salt och svett!

21:10:16

Dag 5.3
Vem dricker körsbärsölen?
himla mysig stad, Brygge.

17:15:36

Dag 5.2

Värsta mysiga staden! Vi har hunnit sett ganska mycket, eftersom varenda gata är enkelriktad och vi fick köra ut från staden tre gånger innan vi hittade till hotellet :)
Nu ska vi duscha av oss svetten (32 grader här!!) och parkera om bilen, sen blir det väl middag någonstans :)
//Linda

Utsikten från vårt fönster, bor bredvid nån jättekyrka

11:35:32

Dag 5.1
Efter en slömorgon lämnar vi nu hotellet i Amsterdam och ger oss av mot Belgien.
Jag har gott om energi! Linda ogillar...

2013-07-20
17:18:40

Dag 4.2

Fröken bitter här!
Jag har ont i mina fötter, gympaskorna ligger i bilen på schiphols parkeringsplats. Jag är trött på alla galna cyklister, de är värre än taxichaufförerna, då kan ni ju tänka er! Trött på marijanalukterna som man konstant känner. Det finns inte några allmänna bänkar och de två vi faktiskt hittade var privata (?!). Nu ska vi vila oss lite på rummet innan vi ska käka middag, sen klockan 21 så ska vi på en cocktailcruise på kanalerna i två timmar, DET ser jag fram emot :)
Daniel hälsar oxå! :)

2013-07-20
11:39:37

Dag 4.1

Efter en dyr jävla frukost på €28, så är vi nu på Madame Tussauds

22:36:48

Dag 3.3

Myskväll i sängen på hotellrummet. Massa kuddar i sängen, alldeles supergosig säng! En kopp te och odubbad tv, YES! Fast daniel tittar iaf på en kass film, Will Ferrel, behöver jag säga mer?
Vi har varit ute å gått en del idag, väldigt mycket skumma människor och hus som lutar åt höger och vänster. Skumma söta lukter längst gatorn, de ställena försöker vi undvika. Skumt att det finns affärer där de säljer droger, känns som om man gör nått olagligt bara av att titta åt det hållet :)
Tråkigt nog är det världens kassaste wifi på det här hotellet.
Ett minus kan vara badrummet som har glasväggar mot "sovrummet" och glasdörr, det blir högt ljud på tv:n när nån av oss går på toa ;P
Nu är filmen slut, äntligen!

20:54:27

Dag 3.2
Det finns många skummisar i amsterdam.
Men många häftiga byggnader också!

09:31:16

Dag 3.1

Efter en god frukost på hotellet så drar vi vidare på nya äventyr, mot Amsterdam!! :)
Vi har lite internet kvar som Daniel köpte, det kommer vi inte blogga för, det ska vi ha till google maps, så vi hittar ut härifrån! :)
Vi uppskattar alla kommentarer, även om vi inte svarar på dem, men då vet vi iaf att ni tänker på oss :)

21:45:47

Dag 2.3
Det var hög mys-faktor i bremens gamla stad!

17:23:24

Dag 2.2

Äntligen checkat in på hotellet i Bremen. Tur att man har gps på mobilen, annars hade vi nog inte hittat till hotellet. Nu ska vi ta en dusch och ut på en mini sightseeing.
Här kommer en bild på vår fondvägg i rummet..

08:45:26

Dag 2.1
Efter en najs frukost i Helsingborg så är vi strax på väg till vårat konstiga grannland :)

2013-07-17
18:09:22

Dag 1.2

Middag i Värnamo längst E4:an. Sen är det min tur att köra, jag blir så rastlös att sitta bredvid, såhär rastlös blir jag...

Linda

2013-07-17
08:51:33

Dag 1.1
Sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli ett. Då kommer min babe och hämtar mig. Tiden går så sakta och det pirrar i magen och jag är så galet glad. Det måste vara såhär det känns när man vinner på lotto, för det är exakt det jag gjort. Träffat en underbar kille för 7 månader sen och nu ska vi iväg på vår första semester tillsammans! Stackarn, han vet inte vad han ger sig in på ;)